Από Factorx
Δυστυχώς επιχειρείται μια βίαιη ανασύνθεση της κοινωνίας μας. Δεν ξέρω ακόμα ποιος ενορχηστρώνει την προσπάθεια και τι επιδιώκει. Όμως, δεν μου φαίνονται αθώα. Εκείνο, επίσης που δυσκολεύομαι να αντιληφθώ είναι γιατί οι τεχνοκράτες της ΕΕ επέμεναν και η …περήφανη κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου απεδέχθη μέτρα, που είναι βέβαιο ότι πρωτίστως πλήττουν τη μεσαία τάξη; Γιατί δεν αναζήτησαν έσοδα αλλού;
Ενδεικτικά αναφέρω μερικές ιδέες:
1 Ο ετήσιος τζίρος από το τζόγο ανέρχεται σε 55 δις ευρώ ετησίως. Ένας φόρος της τάξεως του 10% που θα καταβάλλεται προκαταβολικά, όταν παίζεις δηλαδή, θα απέφερε στο δημόσιο έσοδα της τάξεως των 5.5 δις ευρώ ετησίως. Τα μέτρα που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση, με την πλέον αισιόδοξη (και ανέφικτη) πρόβλεψη θα αποφέρουν 4.8 δις!
2. Η ρύθμιση για τους ημι-υπαίθριους θα έφερε έσοδα μεταξύ 1.5 -2 δις ευρώ! Επιπλέον θα προσέθετε στην αντικειμενική αξία των ακινήτων, οπότε το δημόσιο θα απεκόμιζε ακόμα μεγαλύτερα έσοδα από τις μεταβιβάσεις.
3. Το σύνολο των καταθέσεων ελλήνων υπηκόων στις ελληνικές τράπεζες ανέρχεται στα 276 δις ευρώ! Μια εφάπαξ εισφορά 1% θα απέφερε στο δημόσιο 2.76 δις! Αν δε οι μεγαλύτερες καταθέσεις φορολογηθούν με υψηλότερο συντελεστή τα έσοδα είναι πολύ περισσότερα.
4. Να εκδοθεί ένα ειδικό ομόλογο, με εμπράγματες εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου (για να μη σπεκουλάρει κανένας στη πιθανότητα χρεοκοπίας της χώρας) και να απευθυνθούμε στους απανταχού της γης έλληνες. Με τον τρόπο αυτό μπορεί η χώρα να συγκεντρώσει 10-15 δις ευρώ και να γλυτώσει από τα τοκογλυφικά επιτόκια των κερδοσκόπων. (Ήδη κάτι τέτοιο πρότεινε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών). Εννοείται ότι για τα χρήματα αυτά δε θα υπάρχει πόθεν έσχες και καμιά φορολόγηση.
5. Να φορολογηθούν όλα τα εμβάσματα που εξέρχονται της χώρας.
6. Η ΕΓΝΑΝΤΙΑ Οδός, μπορεί να δοθεί με σύμβαση παραχώρησης και το δημόσιο να εισπράξει ένα ποσό της τάξεως 2.5 -3 δις, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς
7. Από την Αττική Οδό διέρχονται πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης. Το δημόσιο έχει δύο λύσεις, είτε να εισπράττει τα έσοδα από τα επιπλέον αυτοκίνητα, είτε να απαιτήσει την παράδοση της Αττικής Οδού στο δημόσιο. Ιδού λοιπόν, πεδίον σοσιαλιστικής δόξης λαμπρόν!
8. Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ (τηλεόραση και ραδιόφωνο) λειτουργούν χωρίς άδεια εδώ και 20 χρόνια! Προφανώς οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι μεροκαματιάρηδες, αλλά κατέχοντες. Το δημόσιο μπορεί να δημοπρατήσει τις άδειες και να εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Τι περιμένουμε είκοσι χρόνια;
9. Πριν λίγο καιρό, ο Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς εκτίμησε ότι η ένταξη στα σχέδια πόλεων κτισμάτων και οικισμών, μπορεί να αποφέρει στο δημόσιο έσοδα έως και 14δις!!! Αυτό είναι μόνον η μία πλευρά. Με την ένταξη , θα δοθεί ώθηση σε μια σειρά από σχετικά επαγγέλματα, ενώ θα δημιουργηθεί πλούτος, που αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει, δεν εμφανίζεται πουθενά! Όταν έθιξα για πρώτη φορά το θέμα, μερικοί με επέπληξαν ότι ανοίγουμε την όρεξη των οικοπεδοφάγων και των καταπατητών. Αυτή η όρεξη εκτρέφεται τις τελευταίες δεκαετίες επειδή ακριβώς το κράτος αντί να χωροταξεί , έρχεται εκ των υστέρων και νομιμοποιεί αυθαιρεσίες.
10. Η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό, έχει εγγράψει έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 2.5 δις ευρώ, χωρίς μέχρι στιγμής να ανακοινώσει τίποτα. Ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων δε θα έφερνε μόνο έσοδα στα δημόσια ταμεία, αλλά θα διευκόλυνε την αναδιοργάνωση των σπάταλων ΔΕΚΟ ,που αποτελούν μια από τις αιτίες της κακοδαιμονίας μας.
Αν υπάρξει πολιτική βούληση και τόλμη, μπορούν να βρεθούν και άλλες λύσεις . Η σοσιαΛΗΣΤΙΚΗ κυβέρνηση του Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, αντί να ενδίδει στις πιέσεις των εξ εσπερίας γιάπηδων και να διαλύει τον κοινωνικό ιστό της χώρας, ας βρει τη γενναιότητα να αναζητήσει έσοδα αλλού. Όχι στα θύματα που την πληρώνουν πάντα, επειδή ακριβώς εντοπίζονται εύκολα και δεν έχουν τη δύναμη του παρασκηνίου για να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους.
Κώστας Ροδινός
Υ.Γ. Μέχρι τώρα δεν άκουσα ούτε μια σοβαρή πρόταση από την κυβέρνηση στο αναπτυξιακό σκέλος. Στο θέμα αυτό θα σε άλλο μας άρθρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου