Σήμερα το μεσημέρι έλαβα στο mail του blog μου το κείμενο που πρόκειται να αναρτήσω μετά την εισαγωγή και τον σχολιασμό μου... Μου το έστειλε ένας ανώνυμος αναγνώστης του Ιστολογίου μου προτρέποντας με να το δημοσιεύσω ούτως ώστε να δημοσιοποιηθεί έστω και μέσω των Blogs η οργή του. Από τα συμφραζόμενα του κειμένου καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για μαθητή Λυκείου (Περιοχής η Πόλης άγνωστο) ο οποίος είναι εξοργισμένος τόσο με το σύστημα παιδείας στο σύνολο του όσο και με ορισμένα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο του. Το κείμενο αυτό ο συγκεκριμένος μαθητής όπως μου κοινοποίησε στο e-mail μου εντός ολίγου θα το φωτοτυπήσει και θα το αναρτήσει στο σχολείο του ως ένδειξη διαμαρτυρίας.. Δεν θέλω να κάνω περαιτέρω σχολιασμό η εισαγωγικά σχόλια παρά μόνο να συμμεριστώ πλήρως την οργή αυτού του παιδιού, να επιβραβεύσω την επιχειρηματολογία του και να του πω ένα μεγάλο μπράβο για τον τρόπο γραφής και έκφρασης του ... Από εκεί και ύστερα διαβάστε το και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματα σας...
Υ.Γ Επειδή στο κείμενο αναφέρεται το όνομα της διευθύντριας του σχολείου του θεώρησα ορθόν να αφαιρέσω το επίθετο της
Μετά τιμής
Ν.Κ-----------------------------------------------------------------------------
Καλησπερίζω τους αγαπητούς μου συμμαθητές και τους αγαπητούς μου καθηγητές. Δεν ήξερα τι άλλο θα μπορούσα να κάνω, παρά από το να γράψω μια επιστολή, την οποία ανέρτησα εν ώρα που κανείς δεν το κατάλαβε σε έναν πίνακα. Τόσο καιρό,εδώ και περίπου δηλαδή 130 μέρες( 4 Οκτώβρη έγιναν οι εθνικές μας εκλογές) είδα ,όπως και άλλοι αρκετοί, τις αλλαγές που επιτελέστηκαν στο σχολείο μας. Είδα να προσπαθούνε οι καθηγητές,κυρίως η διευθύντρια μας , να επιβάλλουν την τάξη ώστε να βοηθήσουν παραπάνω στην μόρφωσή μας κι όχι μόνο στην "επιστημονική" γνώση που μας παρέχεται. Είδα να δίνονται αποβολές, που να σας πω την αλήθεια δύσκολο μου είναι να περιγράψω ακριβώς τις περιπτώσεις αφού από στόμα σε στόμα τα λόγια γίνονται όπως θέλουνε. Πράγμα που τα γραπτά δεν μας αφαιρούνε. Με όλο το θάρρος και την ελευθερία λόγου που μας διακρίνει σε ένα δημοκρατικό(ποιό;) πολίτευμα , απεφάσισα να συντάξω αυτό το "έντυπο" όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Βέβαια,τα πράγματα είναι τόσο ελεύθερα στο να εκφραζόμαστε που δεν θα υπογράψω ούτε με το όνομα μου ούτε με τίποτα παραπάνω για μια σειρά λόγων όπως: -θα υπάρξει χλευασμός από τους συμμαθητές γιατί ξέρουν σίγουρα να ψηφίζουν καταλήψεις ,αλλά όποτε κάποιος θελήσει να εκφραστεί ,τότε αυτός αποτελεί έναν ονειροπόλο όπως και άλλα χίλια δύο. -θα υπάρξει διάκριση έπειτα από τους καθηγητές, πράγμα που είναι σίγουρο καθώς πλέον κάποιος δεν έχει την δυνατότητα να αποκαλύψει κάτι. Έχουν μάθει πολύ καλά κι απ'ότι φαίνεται θα μας το μάθουν κι εμάς, να καλύπτουν έντεχνα, με προσχήματα καλής αγωγής και ευγένειας την αλήθεια. Και προσοχή: την αλήθεια,όχι την πραγματικότητα. Ας πάρω λίγο από την αρχή τα πράγματα. Θέλω να ρωτήσω κάτι αρχικά τους μαθητές: Παιδιά το πήρατε χαμπάρι τι συμβαίνει; Ξαφνικά για όλα υπάρχει μια σκληρή τιμωρία (μια αποβολή που σίγουρα δεν είναι και ό,τι το καλύτερο λόγω του ορίου των απουσιών σε αρκετούς μαθητές). Επιφανειακά, όπως άλλωστε έχουμε μάθει στην ελληνική κοινωνία να εξετάζουμε τα πράγματα , σαφώς και οι αποφάσεις των σχολικών συνελεύσεων(για να ακριβολογώ,του συμβουλίου των καθηγητών) είναι ορθές και λογικές. Τα παιδιά είναι τέρατα ,δίποδα ,άχρηστα όντα να περπατάνε στην άψογη,αγγελική κοινωνία των ανθρώπων σε αυτήν την χώρα. Και αν υπάρχει ΜΙΑ ελπίδα για να καλυτερεύσουν τα πράγματα, αυτή είναι οι αποβολές και γενικά η επίδειξη ισχύς των ποιοτικά ανωτέρων σε ιεραρχεία καθηγητών και διευθυντάδων. Σας ευχαριστούμε που δείχνετε ημέρα με την ημέρα πόσο πολύ εκτιμούσατε,εκτιμάτε και θα εκτιμάτε την γενιά μας. Η αλλαγή ,κυρία διευθύντρια, έρχεται μέσα από αμερικανοποιημένους και σουηδοποιημένους τρόπους ;; Αν όχι, τότε να φανταστώ έρχεται μέσα από αποφάσεις(αν όχι στιγμιαίες, ημερήσιες τότε) στις οποίες υπάρχει ο χαρακτήρας της στήριξης προς τη νέα κυβέρνηση; Γνωρίζω πως αν δεν κάνω μια διευκρίνηση θα με παρεξηγήσουν οι ''πολιτικοποιημένοι'' καθηγητές και μαθητές: δεν δείχνω εμπάθεια προς καμία κομματική-κυβερνητική παράταξη. Απλά τυγχάνει , να έχω λογική (πράγμα που αμφιβάλλω αν πλέον δεν το αναζητάς σε βόθρους που είναι πεσμένοι σοβαροί άνθρωποι που απλά δεν ανταποκρίθηκαν στις συνθήκες της κοινωνίας) και να βλέπω, όσο και να θέλουν αρκετοί να το καλύψουνε, την κατάσταση που επικρατεί. Κα (……..), ζητάτε από τους μαθητές να είναι σωστοί με τι πρότυπα; Δηλαδή , με τί ακριβώς κριτήρια; Με την κρίση της ζωής βουτηγμένης μέσα σε αριθμούς, τύπων φυσικής, παπαγαλίας, ανούσιων γνώσεων και καλά "φιλοσοφίας" ; Έτσι λοιπόν, θα μάθουμε να φερόμαστε. Ευχαριστούμε όμως, που και για ακόμη και γι'αυτούς που δείχνουν να μην καταλαβαίνουν τόσο καλά , υπάρχει η λύση της αποβολής. Ευχαριστούμε που μας μαθαίνετε πως το να αεριζόμαστε είναι κριτήριο για την τιμωρία μας. Ευχαριστούμε που μας δείχνετε πως να διαστρευλώνουμε την αλήθεια σχετικά με κινήσεις καθηγητών ΚΑΤΑ μαθητών. Σε γενικά πλαίσια , με τί πρότυπα θέλετε να φερόμαστε σωστά; Θέλετε με το πρότυπο της κας Διευθύντριας που ,κατά περίεργη σύμπτωση, έδειξε σημάδια τρομερής πίστης στον εαυτό της όταν άλλαξε χρώμα η κυβέρνηση; Θέλετε καλύτερη συμπεριφορά; Πανέμορφα...Σίγουρος είμαι (κι όχι μόνο εγώ) πως αν εξηγήσετε στα παιδιά πως πρέπει να είναι δεν θα τους αρέσει και ιδιαίτερα κι όχι για κανέναν ιδιαίτερο λόγο. Απλά , γιατί θα σας αποκριθούν πως έχουν αδυναμίες. Όπως και οι καθηγητές, όπως και κάθε δίποδο πάνω στον πλανήτη γη έχει προβλήματα. Ειλικρινά, θεωρώ πως ο κάθε μαθητης, ζωηρός ή ήρεμος,φύτουλας ή σταρχιδιστής καταλαβαίνει πως είστε άνθρωποι. Πως σπάνε τα νεύρα σας. Όμως ,όπως σπάνε τα δικά σας ,έχουν σπάσει και τα δικά μας. Δεν δουλεύουμε ΨΕΥΤΙΚΑ ,τέσσερις ώρες την ημέρα ,σε ένα διαλυμένο ΨΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΣΗΣ δημόσιο ,αλλά μας σπάνε τα νεύρα αρκετές ώρες την εβδομάδα, σε φροντιστήρια , σε μελέτη ανούσιων γνώσεων. Βλέπω λοιπόν, μια αδικαιολόγητη τάση ,κυρίως της διευθυντρίας μας, να θέλει να αλλάξει την εικόνα και την κατάσταση που επικρατεί. Σας ρωτώ προσωπικά κα (.....): έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε σε καταπιεσμένους(γιατί μην πείτε πάλι το ίδιο παραμύθι πως οι μαθητές δεν είναι πιεσμένοι,αρκετές βλακείες ακούμε από τότε που αρχίσαμε να ακούμε) ανθρώπους ,δηλαδή τους μαθητες , μυαλά; Θα αλλάξετε την κατάσταση δίνοντας αποβολές; Να σας δώσω μια συμβουλή, πολύ φιλικά και πολύ ανθρώπινα: αυτές οι κινήσεις σας καθιστούν να 'στε θέματα σε συζητήσεις μαθητών με τις οποίες μπορούνε και γελάνε. Και γενικό σύνθημα όλων αυτών: Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. ΔΕΝ απαιτώ τίποτα. Κανείς πλέον δεν απαιτεί. Πως να απαιτήσω άλλωστε, μην έχοντας τα κότσια(για να μην πω "άκοσμες" στα ευγενικά σας αυτιά λέξεις) να υπογράψω με το ονοματεπωνυμό μου; Όποιο σκυλί έμαθε να μιλάει με την ανθρώπινη γλώσσα, τα άλλα σκυλιά το κατασπάραξαν. Και δεν διαφέρουμε τόσο από αυτό. Καν ως παραλληλισμό δεν το βλέπω πια. Το μόνο που ζητώ, ως χάρη , παρόλο που εγώ πρέπει να σας χρωστάω για τον τόσο πολύτιμο χρόνο που αφιερώσατε στην φυλλάδα αυτή, είναι να μην αρχίσετε να την κατακρίνετε μέσα σε σχολικές αίθουσες. Υπάρχουν σε κάθε τάξη, τουλάχιστον 4-5 άτομα που ξέρουνε τον αντίλογο σε ό,τι έχει ειπωθεί από τα στόματά σας: από τις κρίσεις σας για τις καταλήψεις μέχρι τις αποβολές που κάνατε συνήθειό σας. Να κάτσετε να σκεφτείτε, όλοι σας, τι περίεργες τακτικές είναι αυτές. Πόσο περίεργη είναι η κατάσταση με τις αποβολές, τις εντάσεις και όλα τα σχετικά. Το πρόβλημα είναι η αλλαγή στάσης τόσο απότομα. Αγαπητοί μου συνάνθρωποι, δεν είναι δυνατόν να ζητάμε αλλαγή μέσα από απότομους χειρισμούς. Η αλλαγή δεν συνεπάγεται να φανερώνω καλή εικόνα προς τους έξω. Θέλετε την αλλαγή; Δεν θα ξεκινήσει από καμία κα (….) που μοιράζει τις αποβολές όποτε της καπνίσει , δε θα ξεκινήσει από κανένα νόμο ή ό,τι άλλο σχετικό. Ξεκινά από εμάς. Θέλετε να βλέπετε να δίνονται έτσι αποβολές γιατί πρασίνησε η Ελλάδα; Καλώς. Απλά την θέση μου είπα να δηλώσω και την αγανακτησή μου. Καλή σας ημέρα. Άγνωστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου