Και οι δύο πλευρές σε χθεσινές τους ανακοινώσεις προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού του Χ.Α. επιβεβαίωναν ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για πιθανή συνεργασία
Της Μαρίας Μόσχου
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να οριστικοποιηθεί (ή να «ναυαγήσει») η συγχώνευση των δύο μεγάλων ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών της χώρας μας, της Olympic Air και της Aegean Airlines, ανατρέποντας πλήρως το αεροπορικό σκηνικό της χώρας μας. Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών έχουν αρχίσει εδώ και κάποιες ημέρες με τις δύο πλευρές να «πιέζονται» σημαντικά από την οικονομική κρίση, αλλά και από το γεγονός της συρρίκνωσης της αεροπορικής αγοράς της χώρας μας, η οποία μπορεί να «δικαιολογήσει» την επιβίωση μίας μόνο μεγάλης αεροπορικής εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο ότι η κρίση στο χώρο των διεθνών αερομεταφορών και ο σκληρός ανταγωνισμός της Olympic Air με την Aegean Airlines με εισιτήρια που κόστιζαν μόνο ένα ευρώ είχε ως αποτέλεσμα να βγαίνουν ζημιωμένες και οι δύο εταιρείες. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι αν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν πολύ γρήγορα και οι δύο εταιρείες θα εξαναγκάζονταν σε περικοπές δρομολογίων ή ακόμα και σε μείωση προσωπικού.
Αγορά 1,3 δισ. ευρώ
«Τροχοδρομούν» σε συγχώνευση Olympic Air και Aegean Airlines
Στόχος των δύο εταιρειών αποτελεί το επιβατικό κοινό των περίπου 12 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο αλλά και τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία αντιπροσωπεύει ετησίως η ελληνική αεροπορική αγορά. Και οι δύο πλευρές σε χθεσινές τους ανακοινώσεις προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού του Χ.Α. επιβεβαίωναν ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για πιθανή συνεργασία. «Μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιρειών Oympic Air και Αεροπορίας Αιγαίου (Aegean) έχουν λάβει χώρα συζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμη κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να ανακοινωθεί», αναφέρεται στις απαντήσεις που έδωσαν χθες η MIG και η Aegean Airlines. Σύμφωνα με πληροφορίες οι μεγαλομέτοχοι των δύο ομίλων έχουν καταρχήν συμφωνήσει για τον επικείμενο «γάμο».Αυτή τη στιγμή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων φαίνεται ότι έχει μπει το θέμα του ποσοστού με το οποίο θα συμμετέχει η κάθε εταιρεία στο νέο σχήμα. Αν και προς το παρόν η φημολογία έκανε λόγο για συμμετοχή με 65% της Aegean και 35% της Olympic Air, η οποία θα είχε και τη «χρυσή μετοχή», πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι η νέα εταιρεία θα σχηματιστεί «επί ίσοις όροις» δηλαδή με ποσοστό 50% - 50% από κάθε εταιρεία.Οι ίδιες πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα διατηρήσει το όνομα «Oλυμπιακή» και το σήμα των κύκλων.
Τα ίδια στελέχη της αγοράς, αναφέρουν ότι η συγχώνευση θα αποτελούσε θετική εξέλιξη για την Aegean Airlines, η οποία έχει επενδύσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την αγορά νέων αεροσκαφών.
Η MIG προβαίνει σε ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο για την Olympic Air ύψους 1,1 δισ. δολ., ευελπιστώντας ότι θα επιτύχει λειτουργική κερδοφορία το 2011. Η εταιρεία του Ομίλου της Marfin, αν και αρχικά είχε την υποχρέωση να εκτελεί μόνο το 65% του έργου της παλιάς Ο.Α. ουσιαστικά προχώρησε σε συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, ενώ συμφώνησε και για την «αναβίωση» των Μακεδονικών Αερογραμμών».
Υλοποίηση
Η υλοποίηση της απόφασης, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει πριν από τον Σεπτέμβριο του 2010, οπότε και λήγει η δέσμευση που έχει προς το ελληνικό δημόσιο ο πρόεδρος της MIG κ. Α. Βγενόπουλος πως για ένα χρόνο δεν πρόκειται να προχωρήσει σε πώληση ή αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της Olympic Air.
Ακόμα και στην περίπτωση πάντως που υπάρξει συμφωνία, η υλοποίησή της θα εξαρτηθεί από την επιτροπή Ανταγωνισμού της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Στελέχη του υπουργείου Υποδομών, απαντώντας στην πιθανότητα δημιουργίας ιδιωτικού μονοπωλίου στις αερομεταφορές, στην Ελλάδα, παραπέμπουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα κρίνει -αν χρειαστεί- τη δημιουργία δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.
Τι προβλέπει η συνένωση
Ισότιμη συγχώνευση μια και το μέγεθος των δύο εταιρειών είναι παρόμοιο με περίπου ίδιο αριθμό πτήσεων, επιβατών και αεροπλάνων, με τους δύο στόλους να είναι από τους μικρότερους σε ηλικία στην Ευρώπη.
Επωνυμία στην οποία θα υπερισχύσει το λογότυπο της Olympic Air.
Ενοποίηση, στόλου, προορισμών και προσωπικού. Ηδη στις δύο εταιρείες βρίσκονται σε εξέλιξη επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά παρόμοιου τύπου αεροσκαφών.
Στον αέρα οι κανονισμοί
«Στον αέρα» βρίσκονται ο Βασικός Κανονισμός, καθώς και οι Οικείοι Κανονισμοί επίγειας εξυπηρέτησης που αφορούν 34 ελληνικά αεροδρόμια. Το Συμβούλιο της Επικρατείας τους έκρινε παράνομους και ανίσχυρους, επισημαίνοντας ότι ήταν αντισυνταγματικός ο τρόπος θέσπισής τους με υπουργική απόφαση. Και τούτο γιατί οι κανονισμοί αυτοί έπρεπε να θεσπιστούν με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, καθώς δεν ρυθμίζονταν τεχνικά ή λεπτομερειακά, αλλά ουσιώδη ζητήματα σχετικά με την αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης.
Ενώ αναμενόταν η έκδοση απόφασης που θα ακύρωνε τις πράξεις της προηγούμενης κυβέρνησης και της ΥΠΑ που επέτρεψαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Ολυμπιακή (Olympic handling) να συνεχίσει την παροχή υπηρεσιών εδάφους σε 34 αεροδρόμια, προέκυψε ένα ευρύτερης έκτασης πρόβλημα. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι μπορεί να βρεθεί «στον αέρα» και ο διαγωνισμός που έχει προκηρυχθεί για τις 25 Φεβρουαρίου σχετικά με την επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 αεροδρόμια.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Της Μαρίας Μόσχου
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να οριστικοποιηθεί (ή να «ναυαγήσει») η συγχώνευση των δύο μεγάλων ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών της χώρας μας, της Olympic Air και της Aegean Airlines, ανατρέποντας πλήρως το αεροπορικό σκηνικό της χώρας μας. Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών έχουν αρχίσει εδώ και κάποιες ημέρες με τις δύο πλευρές να «πιέζονται» σημαντικά από την οικονομική κρίση, αλλά και από το γεγονός της συρρίκνωσης της αεροπορικής αγοράς της χώρας μας, η οποία μπορεί να «δικαιολογήσει» την επιβίωση μίας μόνο μεγάλης αεροπορικής εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο ότι η κρίση στο χώρο των διεθνών αερομεταφορών και ο σκληρός ανταγωνισμός της Olympic Air με την Aegean Airlines με εισιτήρια που κόστιζαν μόνο ένα ευρώ είχε ως αποτέλεσμα να βγαίνουν ζημιωμένες και οι δύο εταιρείες. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι αν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν πολύ γρήγορα και οι δύο εταιρείες θα εξαναγκάζονταν σε περικοπές δρομολογίων ή ακόμα και σε μείωση προσωπικού.
Αγορά 1,3 δισ. ευρώ
«Τροχοδρομούν» σε συγχώνευση Olympic Air και Aegean Airlines
Στόχος των δύο εταιρειών αποτελεί το επιβατικό κοινό των περίπου 12 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο αλλά και τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία αντιπροσωπεύει ετησίως η ελληνική αεροπορική αγορά. Και οι δύο πλευρές σε χθεσινές τους ανακοινώσεις προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού του Χ.Α. επιβεβαίωναν ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για πιθανή συνεργασία. «Μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιρειών Oympic Air και Αεροπορίας Αιγαίου (Aegean) έχουν λάβει χώρα συζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμη κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να ανακοινωθεί», αναφέρεται στις απαντήσεις που έδωσαν χθες η MIG και η Aegean Airlines. Σύμφωνα με πληροφορίες οι μεγαλομέτοχοι των δύο ομίλων έχουν καταρχήν συμφωνήσει για τον επικείμενο «γάμο».Αυτή τη στιγμή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων φαίνεται ότι έχει μπει το θέμα του ποσοστού με το οποίο θα συμμετέχει η κάθε εταιρεία στο νέο σχήμα. Αν και προς το παρόν η φημολογία έκανε λόγο για συμμετοχή με 65% της Aegean και 35% της Olympic Air, η οποία θα είχε και τη «χρυσή μετοχή», πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι η νέα εταιρεία θα σχηματιστεί «επί ίσοις όροις» δηλαδή με ποσοστό 50% - 50% από κάθε εταιρεία.Οι ίδιες πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα διατηρήσει το όνομα «Oλυμπιακή» και το σήμα των κύκλων.
Τα ίδια στελέχη της αγοράς, αναφέρουν ότι η συγχώνευση θα αποτελούσε θετική εξέλιξη για την Aegean Airlines, η οποία έχει επενδύσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την αγορά νέων αεροσκαφών.
Η MIG προβαίνει σε ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο για την Olympic Air ύψους 1,1 δισ. δολ., ευελπιστώντας ότι θα επιτύχει λειτουργική κερδοφορία το 2011. Η εταιρεία του Ομίλου της Marfin, αν και αρχικά είχε την υποχρέωση να εκτελεί μόνο το 65% του έργου της παλιάς Ο.Α. ουσιαστικά προχώρησε σε συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, ενώ συμφώνησε και για την «αναβίωση» των Μακεδονικών Αερογραμμών».
Υλοποίηση
Η υλοποίηση της απόφασης, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει πριν από τον Σεπτέμβριο του 2010, οπότε και λήγει η δέσμευση που έχει προς το ελληνικό δημόσιο ο πρόεδρος της MIG κ. Α. Βγενόπουλος πως για ένα χρόνο δεν πρόκειται να προχωρήσει σε πώληση ή αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της Olympic Air.
Ακόμα και στην περίπτωση πάντως που υπάρξει συμφωνία, η υλοποίησή της θα εξαρτηθεί από την επιτροπή Ανταγωνισμού της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Στελέχη του υπουργείου Υποδομών, απαντώντας στην πιθανότητα δημιουργίας ιδιωτικού μονοπωλίου στις αερομεταφορές, στην Ελλάδα, παραπέμπουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα κρίνει -αν χρειαστεί- τη δημιουργία δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.
Τι προβλέπει η συνένωση
Ισότιμη συγχώνευση μια και το μέγεθος των δύο εταιρειών είναι παρόμοιο με περίπου ίδιο αριθμό πτήσεων, επιβατών και αεροπλάνων, με τους δύο στόλους να είναι από τους μικρότερους σε ηλικία στην Ευρώπη.
Επωνυμία στην οποία θα υπερισχύσει το λογότυπο της Olympic Air.
Ενοποίηση, στόλου, προορισμών και προσωπικού. Ηδη στις δύο εταιρείες βρίσκονται σε εξέλιξη επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά παρόμοιου τύπου αεροσκαφών.
Στον αέρα οι κανονισμοί
«Στον αέρα» βρίσκονται ο Βασικός Κανονισμός, καθώς και οι Οικείοι Κανονισμοί επίγειας εξυπηρέτησης που αφορούν 34 ελληνικά αεροδρόμια. Το Συμβούλιο της Επικρατείας τους έκρινε παράνομους και ανίσχυρους, επισημαίνοντας ότι ήταν αντισυνταγματικός ο τρόπος θέσπισής τους με υπουργική απόφαση. Και τούτο γιατί οι κανονισμοί αυτοί έπρεπε να θεσπιστούν με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, καθώς δεν ρυθμίζονταν τεχνικά ή λεπτομερειακά, αλλά ουσιώδη ζητήματα σχετικά με την αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης.
Ενώ αναμενόταν η έκδοση απόφασης που θα ακύρωνε τις πράξεις της προηγούμενης κυβέρνησης και της ΥΠΑ που επέτρεψαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Ολυμπιακή (Olympic handling) να συνεχίσει την παροχή υπηρεσιών εδάφους σε 34 αεροδρόμια, προέκυψε ένα ευρύτερης έκτασης πρόβλημα. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι μπορεί να βρεθεί «στον αέρα» και ο διαγωνισμός που έχει προκηρυχθεί για τις 25 Φεβρουαρίου σχετικά με την επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 αεροδρόμια.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου