Πέντε F-16 Advanced Block 52+ προστέθηκαν από χθες το απόγευμα στη δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα πέντε αεροσκάφη, τρία διθέσια και δύο μονοθέσια, προσγειώθηκαν χθες μεταξύ 16:07 και 16:24 στην αεροπορική βάση του Αράξου, όπου σύντομα θα κηρυχθούν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα στην 335 Μοίρα.
Η άφιξη των αεροσκαφών έγινε εν μέσω καταρρακτώδους βροχής η οποία περιόριζε την ορατότητα στις λίγες δεκάδες (!) μέτρα και χαρακτηριστικό της δυσκολίας που ενείχε το εγχείρημα είναι ότι οι Aμερικανοί χειριστές των F-16 Αdv προκειμένου να μην έχουν κάποια απρόοπτα και να αποκτήσουν κάποια οπτική επαφή με την βάση και τον αεροδιάδρομο πέρασαν δύο φορές σε χαμηλό ύψος επάνω από αυτήν πριν τελικά προσγειωθούν.
Μεταξύ των διθέσιων αεροσκαφών είναι και ένα που είχε μείνει από βλάβη στο «στάρτερ» του κινητήρα στις Αζόρες από την τελευταία άφιξη των F-16 πριν από μερικές εβδομάδες.
Για άγνωστους λόγους (προφανώς γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμος Αμερικανός χειριστής) το αεροσκάφος έμεινε στην εκεί βάση μέχρι χθες που απογειώθηκε μαζί με τα άλλα αεροσκάφη της προτελευταίας παρτίδας των...
30 F-16 Adv. που παρήγγειλε η Π.Α. το 2005. Μάλιστα στην προηγούμενη άφιξη ένα από τα διθέσια είχε έρθει με δύο πιλότους και ο δεύτερος ήταν ο χειριστής του F-16D Adv. που είχε μείνει στις Αζόρες.
Λόγω των πολύ κακών καιρικών συνθηκών αναβλήθηκαν οι εκδηλώσεις που είχαν σχεδιαστεί για την υποδοχή των αεροσκαφών και αυτή την ώρα παρατίθεται γεύμα στην Πτέρυγα στους Αμερικανούς χειριστές.
Τα τελευταία F-16 Adv. έχουν προγραμματιστεί να αφιχθούν στις 28 Ιανουαρίου.
Ελπίζεται ότι δεν θα υπάρξουν άλλα προβλήματα στις παραδόσεις, αφού στο πρόγραμμα Peace Xenia IV μόνο ομαλά δεν πήγαν τα πράγματα: Τον Μάϊο είχαμε διακοπή των παραδόσεων και επιστροφή των αεροσκαφών στις ΗΠΑ μετά τα προβλήματα υγρασίας-εισροής υδάτων που εμφανίστηκαν στα διθέσια αεροσκάφη, μετά είχαμε το πρόβλημα με το διθέσιο που έμεινε ένα μήνα στις Αζόρες, γενικά δεν μπορούμε να πούμε ότι οι παραδόσεις έγιναν απρόσκοπτα.
Στα μέσα Ιανουαρίου θα κηρυχθούν επιχειρησιακά και τα αεροσκάφη με τα βλήματα JSOW-C, οπότε η 335Μ θα αποκτήσει και μία άλλη, στρατηγική διάσταση στις αποστολές της. Μάλιστα έχει γίνει και προμήθεια διπλών βάσεων εκτόξευσης των JSOW-C, δηλαδή ένα αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τέσσερα τέτοια βλήματα.
Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=9967&Itemid=49
Αναρτήθηκε από Διηνέκης στις 10:47 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου