Παρά το γεγονός ότι έχει καθυστερήσει σημαντικά η παράδοση πολλών έργων του Αττικού Μετρό, μέσα στο 2010 αναμένεται να...Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2010
Μέσα στο καλοκαίρι του 2010 αναμένεται να λειτουργήσουν οι σταθμοί Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό, ενώ το φθινόπωρο θα παραδοθούν και οι σταθμοί Αλιμος και Αγία Παρασκευή.
Οσον αφορά στους σταθμούς Χολαργός και Αγία Παρασκευή της Γραμμής 3 (ο σταθμός Νομισματοκοπείο έχει δοθεί στο επιβατικό κοινό από τις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου) θεωρούνται μεγάλης συγκοινωνιακής σημασίας, καθώς προβλέπεται να εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους από 60.000 επιβάτες, μειώνοντας δραστικά το χρόνο μετακίνησης, π.χ. Αγ. Παρασκευή – Σύνταγμα μόλις σε 12 λεπτά, ενώ σήμερα χρειάζονται τουλάχιστον 45 λεπτά με Ι.Χ. σε ώρα αιχμής!
Στο στάδιο αρχιτεκτονικών τελειωμάτων βρίσκονται τα έργα στους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη της Γραμμής 2, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες στο επίπεδο αποβαθρών (τοποθέτηση ψευδοροφών) του σταθμού Χαϊδάρι της Γραμμής 3. Με τη θέση σε λειτουργία της εν λόγω επέκτασης ο χρόνος μετακίνησης των κατοίκων από το Χαϊδάρι έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα είναι μόλις 9 λεπτά, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας μετάβασης με άνεση, ασφάλεια και αξιοπιστία στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 40 λεπτά! Υπολογίζεται ότι η λειτουργία του σταθμού Χαϊδάρι θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 30.000 νέους επιβάτες.
Το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς το Ελληνικό θα προσθέσει στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας 5,5 χλμ. υπόγειας Γραμμής και 4 νέους σταθμούς (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό). Με την επέκταση της Γραμμής αυτής θα εξυπηρετείται συγκοινωνιακά η ευρύτερη περιοχή κατά μήκος του άξονα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δηλαδή οι περιοχές των δήμων Αγίου Δημητρίου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Συγκεκριμένα, με την προσθήκη της εν λόγω επέκτασης στο δίκτυο του Μετρό εκτιμάται ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση του Μετρό αναμένεται να αυξηθεί κατά 80.000 επιβάτες. Αντίθετα, στην οδική κυκλοφορία εκτιμάται ότι θα υπάρξει μείωση της τάξεως των 50.000 μετακινήσεων με Ι.Χ. ημερησίως.
Νέες επεκτάσεις
Εν τω μεταξύ, σε στασιμότητα, λόγω ενστάσεων μεταξύ των διαγωνιζομένων, βρίσκεται και ο δεύτερος διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με σταθμούς στην Αγία Βαρβάρα, στον Κορυδαλλό, στη Νίκαια και τρεις σταθμούς στον Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).
Είναι χαρακτηριστικό ότι η καθυστέρηση στην τοποθέτηση νέας διοίκησης στην Αττικό Μετρό Α.Ε. συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην υστέρηση στους χρόνους υλοποίησης του έργου. Η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών ότι θα γίνει επανασχεδιασμός του έργου, τη στιγμή που ο υφιστάμενος σχεδιασμός έχει γίνει με προοπτική τουλάχιστον 20ετίας. Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση του Μετρό ώστε να καλύπτει πλέον το 85% της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου με ένα δίκτυο 8 γραμμών συνολικού μήκους 220 χλμ. και 200 σταθμών. Βέβαια, όλες οι γραμμές αυτές δεν μπορούν να υλοποιηθούν μέσα σε 20 χρόνια, αλλά το σχέδιο αυτό αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη των αναγκών για Μετρό στο Λεκανοπέδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου