Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου από το Σεπτέμβριο του 2011 καταργούνται όλα τα μονοθέσια, διθέσια και πενταθέσια σχολεία της χώρας και ενοποιούνται όλα τα σχολικά συγκροτήματα που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο.
Περίπου 2.000 είναι τα ολιγοθέσια σχολεία σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», εκ των οποίων
τα περισσότερα είναι βρίσκονται στο Αιγαίο και στα μικρά νησιά.
Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, τα κριτήρια για τη συνένωση σχολείων είναι οι κτιριακές υποδομές, οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης, ενώ «θα τηρούνται οι κανονιστικές ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών, έως 25 για την πρωτοβάθμια και έως 30 για τη δευτεροβάθμια, ενώ θα εκτιμάται και η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο αλλά και η συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες και η διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο».
Η εφημερίδα τονίζει ότι με την κατασκευή νέων δρόμων, όπως η Εγνατία ή η Ολυμπία Οδός, δημιουργούνται νέα δεδομένα και οι κάτοικοι κάποιων απομονωμένων περιοχών θα μπορούν να προσεγγίζουν γρηγορότερα και πιο εύκολα κεντρικές περιοχές. Σε αυτές τις απομονωμένες περιοχές η κατάργηση σχολείων πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Παράλληλα, σύμφωνα με το μνημόνιο, το κόστος, τόσο το μισθολογικό όσο και το λειτουργικό, θα πρέπει να μειωθεί και άρα με την κατάργηση ή τη συνένωση αυτό επιτυγχάνεται.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δηλώνουν αντίθετοι με την κατάργηση ή τη συγχώνευση σχολείων, καθώς, όπως σημειώνουν, θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών που θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση. ΠΗΓΗ:peramatozoa.blogspot.com
Περίπου 2.000 είναι τα ολιγοθέσια σχολεία σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», εκ των οποίων
τα περισσότερα είναι βρίσκονται στο Αιγαίο και στα μικρά νησιά.
Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, τα κριτήρια για τη συνένωση σχολείων είναι οι κτιριακές υποδομές, οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης, ενώ «θα τηρούνται οι κανονιστικές ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών, έως 25 για την πρωτοβάθμια και έως 30 για τη δευτεροβάθμια, ενώ θα εκτιμάται και η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο αλλά και η συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες και η διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο».
Η εφημερίδα τονίζει ότι με την κατασκευή νέων δρόμων, όπως η Εγνατία ή η Ολυμπία Οδός, δημιουργούνται νέα δεδομένα και οι κάτοικοι κάποιων απομονωμένων περιοχών θα μπορούν να προσεγγίζουν γρηγορότερα και πιο εύκολα κεντρικές περιοχές. Σε αυτές τις απομονωμένες περιοχές η κατάργηση σχολείων πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Παράλληλα, σύμφωνα με το μνημόνιο, το κόστος, τόσο το μισθολογικό όσο και το λειτουργικό, θα πρέπει να μειωθεί και άρα με την κατάργηση ή τη συνένωση αυτό επιτυγχάνεται.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δηλώνουν αντίθετοι με την κατάργηση ή τη συγχώνευση σχολείων, καθώς, όπως σημειώνουν, θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών που θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση. ΠΗΓΗ:peramatozoa.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου