Το αρχαιο ρητο τονιζει την ηθικη δυναμη που απορρεει απο την ολοκληρωτικη αφοσιωση του ανθρωπου στην πατριδα. Ολα τα αλλα θυσιαζονται μπροστα στην αγαπη για την πατριδα , οταν αυτη κινδυνευει και οπως λεει και ο Ομηρος , ''Ουδεν φιλτερον πατριδος αιης''.
Οταν ανεφεραν στον Επαμεινωνδα , το μεγαλο Θηβαιο στρατηγο , πριν απο την μαχη , πως οι οιωνοι δεν ηταν καλοι ( ετσι του ειπαν οι μαντεις αφου παρατηρησαν τα πουλια ) εκεινος απαντησε με αυτο το ρητο , ''Εις οιωνος αριστος αμυνεσθαι περι πατρης'' , ρητο που για πρωτη φορα διατυπωθηκε απο τον Ομηρο.
Το τι διαλεγει κανενας αυτο ειναι που μας δειχνει την ποιοτικη ανωτεροτητα. Ο Κυναιγειρος στον Μαραθωνα συγκρατουσε το εχθρικο πλοιο με τα δοντια. Ο πατριωτισμος του συνδυασμενος με το παθος του για ελευθερια τον τοποθετησε στην κορυφη της αιωνιας στρατιας των ηρωων.
Το ιδιο και οι τριακοσιοι στις Θερμοπυλες , ο Κων/νος Παλαιολογος στη Βασιλισσα των Πολεων , ο Ρηγας Φερραιος , ο Αθανασιος Διακος στην Αλαμανα , ο Γεωργακης Ολυμπιος στη μονη του Σεκου , ο Γιαμπουδακης στο Αρκαδι , που εβαλε φωτια και τιναχτηκε μαζι με τους δικους του και τους εχθρους , οι Σουλιωτισσες στο Ζαλογγο κλπ.
Ολοι τους προτιμησαν το θανατο παρα την ατιμωση και την υποδουλωση. Ηξεραν πως η ζωη χωρις ιδανικα ειναι θανατος , ενω ο θανατος για τα ιδανικα ειναι αιωνια ζωη.
''Αιρουνται γαρ εν αντι απαντων οι αριστοι , κλεος αεναον βροντων'' οι δε πολλοι κεκορηνται οκωσπερ κτηνεια'' ελεγε ο μεγαλος Ηρακλειτος.
Η θυσια για την πατριδα ειναι η υψιστη τιμη για τον ανδρα , γιατι η αφθαρτη δοξα της θυσιας ακτινοβολει αιωνια στις συνειδησεις των ανθρωπων.
Οταν ανεφεραν στον Επαμεινωνδα , το μεγαλο Θηβαιο στρατηγο , πριν απο την μαχη , πως οι οιωνοι δεν ηταν καλοι ( ετσι του ειπαν οι μαντεις αφου παρατηρησαν τα πουλια ) εκεινος απαντησε με αυτο το ρητο , ''Εις οιωνος αριστος αμυνεσθαι περι πατρης'' , ρητο που για πρωτη φορα διατυπωθηκε απο τον Ομηρο.
Το τι διαλεγει κανενας αυτο ειναι που μας δειχνει την ποιοτικη ανωτεροτητα. Ο Κυναιγειρος στον Μαραθωνα συγκρατουσε το εχθρικο πλοιο με τα δοντια. Ο πατριωτισμος του συνδυασμενος με το παθος του για ελευθερια τον τοποθετησε στην κορυφη της αιωνιας στρατιας των ηρωων.
Το ιδιο και οι τριακοσιοι στις Θερμοπυλες , ο Κων/νος Παλαιολογος στη Βασιλισσα των Πολεων , ο Ρηγας Φερραιος , ο Αθανασιος Διακος στην Αλαμανα , ο Γεωργακης Ολυμπιος στη μονη του Σεκου , ο Γιαμπουδακης στο Αρκαδι , που εβαλε φωτια και τιναχτηκε μαζι με τους δικους του και τους εχθρους , οι Σουλιωτισσες στο Ζαλογγο κλπ.
Ολοι τους προτιμησαν το θανατο παρα την ατιμωση και την υποδουλωση. Ηξεραν πως η ζωη χωρις ιδανικα ειναι θανατος , ενω ο θανατος για τα ιδανικα ειναι αιωνια ζωη.
''Αιρουνται γαρ εν αντι απαντων οι αριστοι , κλεος αεναον βροντων'' οι δε πολλοι κεκορηνται οκωσπερ κτηνεια'' ελεγε ο μεγαλος Ηρακλειτος.
Η θυσια για την πατριδα ειναι η υψιστη τιμη για τον ανδρα , γιατι η αφθαρτη δοξα της θυσιας ακτινοβολει αιωνια στις συνειδησεις των ανθρωπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου