ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΟΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟ ΦΥΤΙΛΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΝΑΒΕΙ...

Τροχιοδεικτικές βολές για τη διχοτόμηση του Αιγαίου έχουν υπάρξει εδώ και καιρό.

1. Τον Ιούλιο του 2003 το τουρκικό «ερευνητικό» πλοίο «Πίρι-Ρέις» πραγματοποίησε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού, δηλαδή της γραμμής διχοτόμησης από βορρά προς νότο, που αυθαίρετα έχει ορίσει η τουρκική πλευρά.


2. Η γραμμή διχοτόμησης του Αιγαίου στον 25ο Μεσημβρινό έχει και τη «συμμαχική» υποστήριξη. Στις 17 Φεβρουαρίου 2009, 2 τουρκικά μαχητικά F-4 («Φάντομ») πέταξαν υπό την κάλυψη ΝΑΤΟικού ιπτάμενου ραντάρ τύπου «ΑΒΑΚΣ» στην περιοχή της ελληνικής νησίδας Καλόγηροι, πάνω από την οποία διέρχεται ο 25ος Μεσημβρινός, στο κεντρικό Αιγαίο μεταξύ Ν. Εύβοιας και Χίου.



3. Στις 13 Απριλίου 2005 η τότε κυβέρνηση της ΝΔ είχε ανακοινώσει γραπτώς ότι τα τουρκικά αεροσκάφη που θα μπαίνουν παράνομα στο ελληνικό FIR, απλά και μόνο θα αναγνωρίζονται από ελληνικά μαχητικά, αλλά δε θα αναχαιτίζονται, παρά μόνο εάν περάσουν στη ζώνη των 10 μιλίων από τις ελληνικές ακτές, δηλαδή κοντά στην Εύβοια και το Σούνιο. Ωστόσο στη συνέχεια ανασκεύασε.

4. Στις 13 Σεπτεμβρίου 2002 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έδωσε, μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τη συγκατάθεσή της στο ευρωπαϊκό σχέδιο κατάργησης - ενοποίησης των FIR των ευρωπαϊκών χωρών, με στόχο την κεντρική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη από το Πρίντεζι της Ιταλίας. «Εξαιρετικό» πάτημα και κακό προηγούμενο για ανάλογη αντιμετώπιση και στο FIR στο Αιγαίο

5. Η ελληνική κυβέρνηση αποδέχτηκε το Σεπτέμβριο του 2004 την τροποποίηση σχετικού κειμένου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, ICAO, που αφορούσε την αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης. Αποδέχτηκε τη διαγραφή του όρου «όρια» (boundaries) από το σχετικό κείμενο που αναφέρεται στα όρια έρευνας και διάσωσης, με αποτέλεσμα να πάψει να ισχύει η ταύτιση των ορίων έρευνας και διάσωσης στο διεθνή χώρο του Αιγαίου με τα όρια του FIR.

6. Το Νοέμβριο του 2003, στο πλαίσιο του ICAO, υπήρξε συμφωνία για τους αεροδιαδρόμους, οι οποίοι διέρχονται από τα FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης, όπου η Ελλάδα δέχθηκε την κατάργηση του ελληνικού αεροδιαδρόμου J60, που διερχόταν από χαμηλό ύψος από τη Λήμνο και αποτελούσε «εμπόδιο» για την παράνομη είσοδο των τουρκικών μαχητικών στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο.

ΣΜΥΡΝΗ - ΣΟΥΝΙΟ: ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥ "ΞΕΜΟΥΔΙΑΣΜΑΤΟΣ" ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ.                              ΠΗΓΗ:ellinikoforum.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: