ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Πτώση 5% σε όγκο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Του Γιώργο Μανέττα                                                                                                                               

           
Πτώση 5% σε όγκο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ
                                                                                                                                                                 Σε «ελεύθερη πτώση» βρίσκεται η εγχώρια κατανάλωση σε τρόφιμα, ποτά και καπνικά προϊόντα στο α’ εξάμηνο του 2010, εξαιτίας της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος και της κατακόρυφης κάμψης της αγοραστικής δύναμης. Οι πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών και μπίρας, καπνικών προϊόντων και ειδών διατροφής καταγράφουν αρνητικά ρεκόρ από την αρχή του τρέχοντος έτους, παρά το «πάγωμα» των τιμών και τις αλλεπάλληλες προσφορές που κατακλύζουν την αγορά. Στελέχη επιχειρήσεων μιλώντας στην «Η», κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία των πωλήσεων τους επόμενους μήνες, μετά την «απογοητευτική» εικόνα που εμφάνισαν τα έσοδα τον Ιούνιο και μιλούν ανοιχτά για επερχόμενο κύμα «λουκέτων», εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση.
Σούπερ μάρκετ
Πρωτοφανή κάμψη σημειώνουν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, καθώς υπολογίζεται πως κατά το πρώτο εξάμηνο υποχώρησαν 5% σε όγκο και πολλή περισσότερο σε αξία λόγω των προσφορών. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, σημειώνει πως «οι συνθήκες στην αγορά έχουν αλλάξει άρδην και δεν θυμίζουν σε τίποτα το πρόσφατο παρελθόν, όπου οι αλυσίδες «έπιαναν» με άνεση τους στόχους τους». Εκτιμά πως η κατανάλωση θα «πέσει» μεταξύ 5%-6% στο τέλος του έτους υπό την προϋπόθεση πως οι τιμές θα συνεχίσουν να μειώνονται.
\Σε ανάλογη πτωτική τροχιά, βρίσκονται οι πωλήσεις μπίρας, οι οποίες τον Ιούνιο υποχώρησαν κατά 10% λόγω της κάμψης της τουριστικής κίνησης και των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιίας, Soren Brick τονίζει πως είναι μια δύσκολη χρονιά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας και όχι μόνο για την αγορά μπίρας, η οποία εκτιμά πως θα κλείσει με πτώση 5% στο σύνολο του έτους.
Αλκοόλ Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση στο χώρο των αλκοολούχων ποτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου, το 2009 παρουσίασαν μέση ετήσια πτώση 8,5%, ενώ η πτωτική τάση επιταχύνθηκε τους πρώτους μήνες του 2010 με ισχυρή πιθανότητα να ξεπεράσει το 20% στο τέλος του έτους. Ο διευθύνων σύμβουλος της Diageo Hellas, επισημαίνει πως «σε μια περίοδο ύφεσης κατά την οποία η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται σταθερά, τα αλκοολούχα ποτά υπέστησαν τρεις αλλεπάλληλες αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2010 ?20% τον Ιανουάριο, 20% τον Φεβρουάριο και 30% τον Μάιο - ενώ είχε προηγηθεί αύξηση 20% και τον Μάρτιο του 2009».
Τα παραπάνω υποστηρίζει θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνητρο για την παραγωγή και διακίνηση χαμηλής ποιότητας αλκοολούχων ποτών, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να αυξηθεί το λαθρεμπόριο λόγω του ότι οι γειτονικές χώρες έχουν πολύ χαμηλότερο φόρο από την Ελλάδα. Ο Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Αποσταγμάτων και Οινοπνευματωδών Ποτών, Χάρης Μαυράκης μιλάει για το σημαντικό πρόβλημα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι 100 από τις 280 ποτοποιίες, με ορατό το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους περίπου 200 από τους 2.000 εργαζομένους που απασχολούνται στο χώρο.
Τον κίνδυνο «λουκέτου» αντιμετωπίζουν και 4 στα 10 περίπτερα εξαιτίας της ραγδαίας μείωσης στις πωλήσεις καπνικών προϊόντων. Υπολογίζεται πως η συγκεκριμένη αγορά πέφτει με ρυθμούς που ξεπερνούν το 30%, προβληματίζοντας τις καπνοβιομηχανίες, ορισμένες εκ των οποίων εξετάζουν ακόμη και την πιθανότητα αποχώρησής τους από την Ελλάδα.                                                                ΠΗΓΗ:www.imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: