
Η «οργάνωση» ως χαρακτηριστικό εργαλείο μιας εύρυθμης κοινωνίας, φαντάζει το μεγάλο ζητούμενο στις σύγχρονες μορφές των προβληματικών συστημάτων. Αντικειμενικά αποτελεί δείγμα αποτελεσματικής λειτουργίας μιας κοινωνίας. Ορίζεται ως το σύνολο των δραστηριοτήτων από το σύνολο των ατόμων μιας κοινωνίας με συγκεκριμένα πρότυπα και κανόνες που καθορίζουν τη λειτουργία των μελών του συστήματος, οδηγώντας σε ένα ποθούμενο αποτέλεσμα.
Η οργάνωση, ως εργαλείο μπορεί να γίνει στα χέρια κάποιου είτε στοιχείο ομαλής λειτουργίας της Πολιτείας και φυσικά ανάπτυξης πολιτισμού είτε φονικό όπλο ελέγχου και καταστολής σκέψης και συνείδησης. Ο απόλυτος έλεγχος, με όση καλή διάθεση και να οργανώθηκε εξ’ αρχής, αργά ή γρήγορα καταλήγει να γίνει εργαλείο επιβολής ύπουλων πρακτικών. Η λογική ότι το κράτος πρέπει να παρέχει στον πολίτη όσο γίνεται περισσότερα για να διευκολύνει τη ζωή του εμπεριέχει το στοιχείο της υποτέλειας του ίδιου του πολίτη στο κράτος και αυτό ακριβώς είναι το αρνητικό της υπόθεσης.
Καθώς χανόμαστε στις λεπτομέρειες της αναζήτησής μας, περί της αποτελεσματικής οργάνωσης ενός κράτους, αργά αλλά σταθερά χάνουμε το ουσιαστικό νόημα της ύπαρξης μιας κοινωνίας. Η κοινωνία δημιουργήθηκε προσπαθώντας να επιλύσει το πρόβλημα της ατομικής ευημερίας. Ως εκ τούτου, μέσα από τη διευκόλυνση των διαδικασιών παραγωγής, αγοράς και συναναστροφής με τα μέλη μιας κοινωνίας επιτυγχάνεται η ανθρώπινη εξέλιξη. Βασικός πυλώνας για την εξέλιξη αυτή αποτέλεσε η παιδεία, την οποία έσπευσε να θέσει υπό την προστασία του το ίδιο το κράτος, δίνοντας ίσες ευκαιρίες για μάθηση και γνώση σε όλους. Η σωστή παιδεία λοιπόν, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της οργάνωσης μια κοινωνίας.

Το ένστικτο του απλού πολίτη συλλαμβάνει το προμελετημένο παιχνίδι που έχει στηθεί στις πλάτες του, αλλά είναι τόσο ύπουλο που δεν μπορεί να το ξεδιαλύνει. Η ραθυμία και η αναβλητικότητα αντικατέστησαν την όρεξη για δημιουργία και φυσικά εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα μαζικοποίησης. Η επανάσταση είναι πλέον λέξη άγνωστη στο σύνολο της ανθρωπότητας, και περιορίζεται σε φιλολογικές συζητήσεις. Θα μπορούσε να ρωτήσει ο αναγνώστης: «ωραία όλα αυτά, αλλά δεν θα πρέπει να υπάρχει οργάνωση σε ένα κράτος»; Η απάντηση είναι προφανής. Βέβαια η οργάνωση βοηθά στην ανάπτυξη της κοινωνίας και στην ευημερία. Όμως, όταν αυτή δίνει έμφαση στο περιτύλιγμα και όχι στην ουσία του ανθρώπου (δεν είναι δηλαδή ανθρωποκεντρική) τότε δημιουργεί ανθρώπους ρομπότ. Γνωρίζουν μεν ανά πάσα στιγμή τι θα πράξουν και συνεπώς μειώνεται η λειτουργία της σκέψης, της ανάπτυξης προσωπικότητας και της εφευρετικότητας καθιστώντας τη ζωή μη παραγωγική. Το άλλο άκρο είναι αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα. Η πλήρης ασυδοσία επικρατεί παντού και αυτή είναι που καθημερινώς στηλιτεύεται από τους νοήμονες Έλληνες. Έχει χαθεί το μέτρο!

Εν κατακλείδι, όπλο ενάντια σε όλα αυτά είναι η παιδεία και με τον όρο αυτό δεν εννοώ την εμφύσηση στο αθώο μυαλό των ανήλικων παιδιών την περιβαλλοντική συνείδηση, κώδικα οδικής συμπεριφοράς και ούτω καθ’ εξής. Βασικότατο στοιχείο της σωστής παιδείας είναι η ενθάρρυνση ανάπτυξης προσωπικοτήτων που θα προσφέρουν καινοτόμες ιδέες και πρακτικές για το καλό του ανθρώπου. Με λίγα λόγια, ομιλώ για την εξ’ εξατομικευμένη ανθρωποκεντρική παιδεία. Το γνωρίζω ότι είναι δύσκολη η εφαρμογή της, αλλά έχει δοκιμαστεί με τεράστια επιτυχία στην αρχαία ελληνική κοινωνία, καθώς κατάφερε να δημιουργήσει φωτοδότες του ανθρωπίνου γένους.
Ορφεύς
Ας αναγεννηθούμε ο καθένας μας ξεχωριστά ΠΗΓΗ:elliniki-anagennisi.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου