Πηγή:
http://citypress-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_292.html
Η κυβέρνηση Τσολάκογλου βάζει σήμερα την σφραφίδα της στο ξεπούλημα των ασημικών του Ελληνικού κράτους σε ένα υπουργικό συμβούλιο παρωδία η φυτευτή κυβέρνηση των εντολοδόχων διαχειριστών του ΔΝΤ υπογράφει την ιδιωτικοποίηση της κρατικής περιουσίας.
Και αναρωτιέται και ο ποιο καλόπιστος Έλληνας τι σχέση έχει το νομοσχέδιο για τα φρουτάκια και το βιντεολόττο με τις ιδιωτικοποιήσεις;
Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργικό Συμβούλιο για το σχέδιο των ιδιωτικοποιήσεων επίκειτο εδώ και δυο μήνες, αλλά έχει αναβληθεί πολλές φορές εξαιτίας των δημοσιονομικών εξελίξεων.
Το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία έχει καταρτίσει από τα τέλη Μαρτίου κατάλογο επιχειρήσεων προς περαιτέρω αποκρατικοποίηση. Ήδη, σε κυβερνητική σύσκεψη στις αρχές του μήνα συζητήθηκε το μέλλον μεγάλων επιχειρήσεων του Δημοσίου, όπως του...
ΟΣΕ, του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, του ΟΠΑΠ, της ΔΕΗ, των ΕΛΠΕ, της ΔΕΠΑ, του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, στις οποίες επί του παρόντος δεν υπάρχουν αλλαγές.
Σε πρώτη φάση θα προωθηθεί νομοσχέδιο για τα «φρουτάκια» και το βιντεολόττο, ενώ δεδομένη θεωρείται η επίσπευση της αποκρατικοποίησης της ΛΑΡΚΟ.
Προς εξέταση είναι η πώληση των Καζίνο της Κέρκυρας και της Πάρνηθας και το ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών Καζίνο σε περιοχές με τουριστική ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος των εσόδων για το 2010 θα είναι πολύ χαμηλότερος των 2,5 δισ. ευρώ που έχει τεθεί για φέτος.
Σε δεύτερη φάση αναμένεται να συσταθεί εταιρεία επενδύσεων, στην οποία θα περάσουν τα ακίνητα-φιλέτα του Δημοσίου. Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών θεωρούν άγνωστο το πότε θα αρχίσει να αποδίδει έσοδα μία τέτοιου είδους κίνηση, καθώς προϋπόθεση αποτελεί η είσοδος της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, κάτι που στις παρούσες άσχημες χρηματιστηριακές συνθήκες δεν προσφέρεται.
Ο σχεδιασμός προβλέπει πως οι αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει να συνδυάζονται και με την απελευθέρωση συγκεκριμένων αγορών, αίτημα που έθεσαν εξ αρχής τα κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής που συνομολόγησε η Ελλάδα για να λάβει την χρηματοδοτικής βοήθεια των 110 δισ. ευρώ.
Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η συγχώνευση, σε τρεις από πέντε, των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ, καθώς επίσης και η συνένωση των αστικών συγκοινωνιακών φορέων σε δύο, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για τα μη σταθερής τροχιάς (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα του ΟΤΕ. Η Deutsche Telekom επιθυμεί την αγορά ενός ακόμη ποσοστού στον Οργανισμό, κάτι που ωστόσο η κυβέρνηση σταθμίζει, διότι το Δημόσιο θα κινδυνεύσει να απολέσει σημαντικά δικαιώματα. Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο κατέχει σήμερα στον ΟΤΕ το 20%. Βάσει της συμφωνίας με τη Deutsche Telekom η κυβέρνηση μπορεί να διαθέσει στους Γερμανούς και νέο ποσοστό έως 10%, μέχρι τα τέλη του 2011.
Στο Υπουργικό Συμβούλιο θα εξετασθεί η σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής, η οποία θα ξεκινήσει διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, προκειμένου το φθινόπωρο να είναι έτοιμο ένα πλήρες νομοθετικό πλαίσιο. Τέλος, αναμένεται να υπάρξει και ενημέρωση από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο για την πρόοδο που σημειώνεται στο μέτωπο της συγχώνευσης δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων. ΠΗΓΗ:resaltomag.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου