Υπενθυμίζεται οτι οι ιδιοκτήτες της δέχτηκαν πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο η οποία, όπως ακούστηκε στην αγορά, ξεπερνούσε τα 400 εκ ευρώ την οποία και αρνήθηκαν σε δύσκολες για την εταιρεία εποχές.
Το σλόγκαν «τόσο φθηνά όσο πουθενά» των σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» κλείνει φέτος τα 40α του γενέθλια. Γεννήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου του 1969, στο ισόγειο του κτιρίου επί της λεωφόρου Κηφισού στον αριθμό 80, όπου δημιουργήθηκε το πρώτο σούπερ μάρκετ τη γνωστής αλυσίδας. Το στρατηγείο της εταιρείας βρισκόταν μέχρι τις αρχές Αυγούστου στον ίδιο χώρο, όταν μια πυρκαγιά στον πρώτο όροφο του κτιρίου άφησε πίσω της ζημιές που ξεπερνούν τα 7 εκατ. ευρώ.
Η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν αντίστοιχες ατυχίες, όπως η καταστροφή των αποθηκών του Ρέντη το 1993 επίσης από πυρκαγιά. Κατάφερε όμως να ορθοποδήσει και να συνεχίσει την ανάπτυξη της αλυσίδας. Το ίδιο επιδιώκει και σήμερα. Η πρόσφατη πυρκαγιά «χτύπησε» την καρδιά της διοίκησης και της μηχανοργάνωσης αλλάζοντας αναγκαστικά τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης. Η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών σε κοντινό κτίριο αποτέλεσε την άμεση αντίδραση της διοίκησης.
«Οι Σκλαβενίτηδες έχουν μάθει στα δύσκολα και θα τα καταφέρουν και αυτή τη φορά», έλεγαν υπάλληλοι της εταιρείας που διέκοψαν την άδειά τους και επέστρεψαν στην Αθήνα για να βοηθήσουν στην λειτουργία του σούπερ μάρκετ που βρίσκεται στο ισόγειο του κτιρίου. Είναι γεγονός ότι στο πέρασμα των χρόνων η οικογένεια Σκλαβενίτη αντιμετώπισε με επιτυχία τα εμπόδια που βρέθηκαν στο δρόμο της. Και δεν ήταν λίγα αν σκεφτεί κανείς ότι η επαγγελματική διαδρομή των αδελφών Σπύρου και Γιάννη Σκλαβενίτη στο εμπόριο ξεκινά από τα χρόνια της Κατοχής.
Ο 17χρονος- τότε- Σπύρος Σκλαβενίτης εργαζόταν ως μικροπωλητής στη Βαρβάκειο αγορά μαζί με τον μετέπειτα συνεταίρο του Μιλτιάδη Παπαδόπουλο. Το 1954 οι Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης μαζί με το Μιλτιάδη Παπαδόπουλο δημιουργούν την εταιρεία «Σ. Σκλαβενίτης και Σία Ο.Ε.», που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της συσκευασίας μπαχαρικών σε καρτέλες και στη χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία. Έπειτα από 11 χρόνια αφού είδαν τις δουλειές του να μεγαλώνουν αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αγορά οικοπέδου στον Κηφισό για να στεγάσουν τα γραφεία της επιχείρησης και να δημιουργήσουν αποθήκη έκτασης 500 τ.μ. για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών τους.
Τηλεφωνικές παραγγελίες
Τον Ιούνιο του 1967 οι τρεις συνέταιροι δημιουργούν την «ΤΗΛΕΞΥΠ», την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα. Η «ΤΗΛΕΞΥΠ» δέχεται τηλεφωνικές παραγγελίες και παραδίδει τα τρόφιμα κατ’ οίκον σε τιμές χονδρικής. Η επιτυχία του εγχειρήματος κάνει γνωστή την αποθήκη στην οδό Κηφισού 80 η οποία δέχεται καθημερινά αρκετούς νέους πελάτες, και οι τρεις συνέταιροι αποφάσισαν να δημιουργήσουν το πρώτο τους σούπερ μάρκετ στην έδρα της εταιρείας. Στις 6 Φεβρουαρίου 1969 στο ισόγειο του κτιρίου επί της λεωφόρου Κηφισού λειτουργεί το πρώτο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
Δύο χρόνια αργότερα ιδρύεται νέο κατάστημα στο Περιστέρι στην περιοχή της Κολοκυνθούς. Την ίδια χρονιά οι δύο εταιρείες «Σ. Σκλαβενίτης και Σία Ο.Ε.» και «ΤΗΛΕΞΥΠ» («Ι. Σκλαβενίτης και Σία Ο.Ε.») συγχωνεύονται και έτσι δημιουργείται η «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης Α.Ε.». Το 1975 η επωνυμία φεύγει από τα όρια του Περιστερίου για να «ταξιδέψει» στα Καμίνια του Πειραιά. Η νέα επένδυση απαιτεί κεφάλαια που δεν διαθέτει η εταιρεία. Δημιουργούνται οι «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.», εταιρεία στην οποία συμμετέχει με ποσοστό 49% ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος για να ενισχύσει τη νέα προσπάθεια. Έκτοτε και μέχρι το 1993 ιδρύονται 23 καταστήματα, όλα στην περιοχή της Αττικής.
Από το 1993 αρχίζει μία δύσκολη περίοδος για την «Ι. και Σ. Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.» η οποία με διακυμάνσεις θα διαρκέσει μέχρι το 2006. Τον Αύγουστο του 1993 πεθαίνει ο Γιάννης Σκλαβενίτης και ένα μήνα μετά καταστρέφονται ολοσχερώς από πυρκαγιά οι κεντρικές αποθήκες στο Ρέντη (Αγ. Άννης 55). Το 1994 γίνεται η εξαγορά του εργοστασίου «Βόμβυξ», που βρίσκεται στη λεωφόρο Κηφισού 136, στο οποίο στεγάζονται αποθήκες και μονάδες παραγωγής της εταιρείας. Τέσσερα χρόνια αργότερα εγκαινιάζεται στη Ν. Χαλκηδόνα το πρώτο hyper market της εταιρείας το οποίο διαθέτει εκθεσιακούς χώρους 12.000 τ.μ., αποθήκη 9.600 τ.μ. και θέσεις στάθμευσης 1.500 περίπου οχημάτων. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 η εταιρεία δέχεται συχνά προτάσεις για εξαγορά από πολυεθνικούς ομίλους αλλά ο Σπύρος Σκλαβενίτης αρνείται να πωλήσει την επιχείρηση. Το 1999 είχε φύγει από τη ζωή και ο δεύτερος εκ των ιδρυτών της εταιρείας, Μιλτιάδης Παπαδόπουλος.
Ανακατατάξεις στη μετοχική σύνθεση
Από το 2000 έως τις αρχές του 2005 η επιχείρηση βλέπει τον τζίρο της να μειώνεται σταδιακά. Κατά πολλούς, η καθοδική πορεία της εταιρείας συνδυάζεται με το γεγονός ότι ο Σπύρος Σκλαβενίτης ασθένησε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δεν διέθετε τις δυνάμεις να συμβάλλει αποφασιστικά στο management της επιχείρησης.
Το 2005 αποτέλεσε μία κομβική χρονιά για την εταιρεία όταν οι ιδιοκτήτες της δέχτηκαν πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο η οποία, όπως ακούστηκε στην αγορά, ξεπερνούσε τα 400 εκ ευρώ. Οι εξελίξεις έμελλε να ήταν καταλυτικές. Αρχές Μαρτίου του 2006 φεύγει από τη ζωή ο Σπύρος Σκλαβενίτης και στις 27 Ιουνίου του ίδιου έτους τα τέσσερα παιδιά του, η Μαρία, ο Γεράσιμος, ο Στέλιος και η Βίκυ δηλώνουν εμπράκτως τη διάθεση τους να αναλάβουν την ευθύνη της εταιρείας, απορρίπτοντας την πρόταση που είχε γίνει από τον πολυεθνικό όμιλο. Συγχρόνως, εξαγοράζουν σε συνεργασία με τον κ. Νίκο Μαμιδάκη, το σύνολο των μετοχών των οικογενειών του Γιάννη και του Νάσου Σκλαβενίτη και στις 30 Νοεμβρίου, τις μετοχές της οικογένειας του Μιλτιάδη Παπαδόπουλου. Η μετοχική σύνθεση της επιχείρησης διαμορφώνεται περίπου ως εξής: Οικογένεια Σπύρου Σκλαβενίτη 80%, Νίκος Μαμιδάκης 14% και Ανδρέας Ποταμιάνος 6%.
Ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων
Έκτοτε αρχίζει μια νέα περίοδο ανάπτυξης. Μέχρι το 2008 ιδρύονται 17 νέα καταστήματα, ανάμεσα στα οποία και το πρώτο Freshmarket, ένα νέου τύπου κατάστημα, που δίνει έμφαση στα φρέσκα προϊόντα και την κάλυψη των καθημερινών, βασικών αναγκών των καταναλωτών. Στις 13 Ιουλίου του 2007 η επιχείρηση προχωρά στην εξαγορά της αλυσίδας «Παπαγεωργίου», προσθέτοντας έτσι στο δίκτυό της 18 νέα καταστήματα, τα οποία εδρεύουν κυρίως στην περιοχή των νοτίων προαστίων. Την ίδια περίοδο συζητήθηκε η συνεργασία με την αλυσίδα Μασούτης που δραστηριοποιείται στη Βόρειο Ελλάδα, όμως οι διαπραγματεύσεις δεν είχαν θετικό αποτέλεσμα.
Σήμερα η Σκλαβενίτης διαθέτει 72 καταστήματα, εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 150.000 πελάτες, απασχολώντας περίπου 7.100 εργαζόμενους ενώ έκλεισε το οικονομικό έτος 2008 με κύκλο εργασιών 1.088 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2007 της τάξης του 13,31%. Εντός του 2010 η εταιρεία είχε εντάξει στο σχεδιασμό της - πριν από την καταστροφή των γραφείων στην οδό Κηφισού- τη λειτουργία τεσσάρων νέων καταστημάτων ένα στην Καλλιθέα, ένα στο Μαρούσι και σε άλλα δύο σημεία της Αττικής που δεν έχουν γίνει γνωστά. Το κατάστημα της Καλλιθέας σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα είναι διαστάσεων hyper market και θα λειτουργήσει σε ιδιόκτητο κτίριο. Από τα 72 καταστήματα που διαθέτει η εταιρεία τα 13 είναι ιδιόκτητα. Στους στόχους της εταιρείας παραμένει η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων που διαθέτει στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και στις αγορές της Βαλκανικής.
Πηγη: CAPITAL ΠΗΓΗ:www.thermopilai.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου