ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Ξύπνα Γληόρη - Μαρινέλλα

Η Μαρινέλλα υμνεί τον Γρηγόρη Αυξεντίου
Η φωνή της κορυφαίας Ελληνίδας τραγουδίστριας ζωντάνεψε τον πόνο της μάνας του υπαρχηγού της ΕΟΚΑ μέσα από το «Ξύπνα Γληόρη»                                                                                                   
Ο μεστός από λυρισμό επικήδειος λόγος της μεγαλύτερης ηρωίδας μάνας τραγουδιέται σήμερα από την κορυφαία ερμηνεύτρια της Ελλάδας. Ο Γιώργος Θεοφάνους, με τη βοήθεια της αδελφής του ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου, κατέγραψε τον επικήδειο λόγο της μητέρας του υπαρχηγού της ΕΟΚΑ και στη συνέχεια τον μελοποίησε. Το τραγούδι παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μουσική παράστασης του Γ. Θεοφάνους «Τραγουδώ για το νησί μου» το 2008 στο Ηρώδειο και στην Κύπρο.
Η Μαρινέλλα ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμα του συνθέτη και «ζωντάνεψε» με τη φωνή της αυτό τον σπαρακτικό λόγο σε μια συγκλονιστική ερμηνεία. Όταν η τέχνη συναντά τους ήρωες, μια μεγάλη φωνή καταφέρνει να τους ζωντανεύει στο σήμερα.
                           Σήμερον που σ'αντίκρυσα
τζι είδα την ζωγραφκιάν σου
την τόλμην σου φαντάστηκα
τζαι την παλλικαρκά σου

Να μεν σε πιάσουν ζωντανόν
τζια ας ήταν όπως τύχει
αφού για την πατρίδα μας
το γαίμαν σου εχίθην

Ξύπνα Γλιόρη μου να δεις
που κόντεψεν η νίκη
τζαι σένα βάλουσσιν μπροστά
γιατί σε σέναν 'νηκει

Μια μάνα τέτοιου ήρωα
εν προσβολή να κλάψει
προσβάλει τον λεβέντη της
τζινον που θα απολαύσει

Χαλάλιν της πατρίδος μου
ο γιος μου η ζωή μου
τζι αφού ενε παραδώθηκεν
τζι έμεινεν τζαι σκοτώθηκεν
ας έσιει την ευτζήν μου                                                                                                                            

Δεν υπάρχουν σχόλια: