Ήδη ξέρετε ότι τα δελτία ειδήσεων και τα μέσα ψυχαγωγίας είναι επηρεασμένα. Τώρα θ’ ανακαλύψετε γιατί είναι επηρεασμένα.
Χρησιμοποιούν και μυστικότητα και απολυτότητα στον τρόπο που
μας παρουσιάζουν τα δελτία ειδήσεων και τα ψυχαγωγικά προγράμματα, π.χ. ο
τρόπος που παρουσιάζονται οι ειδήσεις: σε ποια σημεία δίνεται έμφαση
και ποια παραγκωνίζονται, η επιλογή των λέξεων απ’ τον δημοσιογράφο, ο
τόνος της φωνής του, οι εκφράσεις του προσώπου, το λεξιλόγιο των τίτλων ,
η επιλογή των εικόνων, όλ’ αυτά, ασυναίσθητα μεν, αλλά ωστόσο σε βάθος,
επηρεάζουν τον τρόπο που ερμηνεύουμε αυτά που βλέπουμε ή ακούμε. Στην κορυφή αυτών, φυσικά, οι στυλογράφοι και οι εκδότες απομακρύνουν κάθε ίχνος αμφιβολίας απ’ το μυαλό μας, ώστε να σκεφτόμαστε αυτά που «πρέπει» να σκεφτόμαστε. Χρησιμοποιώντας προσεκτικά αναπτυγμένες ψυχολογικές μεθόδους, κατευθύνουν την σκέψη και την άποψή μας, ώστε να συμβαδίζουμε με το “in” πλήθος, τους «ωραίους» ανθρώπους, το «έξυπνο χρήμα». Μας επιτρέπουν να ξέρουμε επακριβώς ποια θα πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι σε κάποιους τύπους ανθρώπων και στη συμπεριφορά τους, με το να πλασάρουν αυτά τα άτομα και τον τρόπο που ενεργούν σ’ ένα τηλεοπτικό δράμα ή μια κωμωδία και έχοντας τους υπόλοιπους ήρωες ν’ αντιδρούν με τρόπο αποδεκτό από την πολιτική σκηνή.
Ezra Pound – Ποιος κυβερνά την Αμερική; ΠΗΓΗ:xryshaygh.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου