«Σάρκα και οστά» παίρνει το όραμα του μηχανολόγου - μηχανικού δρα Δημήτρη Χατζηκακίδη και των συνεργατών του, που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μέσω της τεχνολογίας του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως (Parametric Chassis and Suspension Module Technology). Ο πρώτος «καρπός» του πρωτοποριακού μοντέλου σχεδιασμού οχημάτων κάθε κατηγορίας που παρουσίασαν ο κ. Χατζηκακίδης και η ομάδα του, προκαλώντας «σεισμό» στην ευρωπαϊκή, αμερικανική και ασιατική αγορά, θα είναι το (υπερ)αυτοκίνητο με τη συμβολική ονομασία Elênica, που θα αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» του τολμηρού εγχειρήματος, αναδεικνύοντας όλα τα πλεονεκτήματα της Η ιαπωνική πατέντα που κατοχύρωσε το 2015 για την καινοτομία του αυτοφερόμενου αμαξώματος, που επιτρέπει την παραγωγή αυτοκινήτου 250 κιλά ελαφρύτερο νέας μεθόδου και ανοίγοντας τον δρόμο για την κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών οχημάτων, συμβατικών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, οχημάτων υψηλών επιδόσεων (ακριβών πρωτοτύπων) και στρατιωτικών τζιπ, με τη «συνταγή» του ελληνικού παραμετρικού σασί.
«Το Elênica εξελίσσεται στην Ελβετία και την Αγγλία, και θα παρουσιαστεί σε λίγους μήνες. Διαθέτει σειρά από στοιχεία που εμφανίζονται πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και έχουν αφετηρία το παραμετρικό σασί, το στοιχείο αναρτήσεως και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες» αναφέρει ο κ. Χατζηκακίδης. Το Elênica διαθέτει πατενταρισμένη αεροδυναμική τεχνολογία, το καινούργιο φλας στον καθρέφτη (μετεξέλιξη του πρώτου, που σχεδίασε ο κ. Χατζηκακίδης πριν από 30 χρόνια στη Mercedes) και άλλες καινοτόμες σχεδιαστικές λύσεις. «Το πλάνο μας στηρίζεται σε μια τεχνολογική και οικονομοτεχνική ανάλυση που καλύπτει απολύτως το φάσμα της κατασκευής και του σχεδιασμού ηλεκτρικών / υβριδικών, συμβατικών, σπορ και στρατιωτικών οχημάτων» σημειώνει ο ίδιος.
Θέσεις εργασίας
Εκτός όμως από τα (προφανή) τεχνολογικά πλεονεκτήματα, η νέα μέθοδος σχεδιασμού δίνει απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς δημιουργεί μια νέα αγορά (του στοιχείου αναρτήσεως), στην οποία η χώρα μας θα μπορούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης της τεχνολογίας, δίνοντας ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους επιστήμονες, που «ξεκλειδώνει» χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη της ύφεσης και της υψηλής ανεργίας.
Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί υπόσχεται την παραγωγή πλούτου τόσο για την Ελλάδα όσο και για τις υπόλοιπες χώρες που εμπλέκονται στις διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής αυτοκινήτων, μειώνει κάθετα το κόστος παραγωγής και βοηθάει τις εταιρίες να ξεπεράσουν μια σειρά από γραφειοκρατικά και οικονομοτεχνικά εμπόδια. Δεν είναι τυχαίο ότι οι «κολοσσοί» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας (πολυεθνικές, κατασκευαστές, οίκοι σχεδιασμού, διεθνείς φορείς έρευνας και βιομηχανικών εφαρμογών) παρακολουθούν πλέον κάθε... βήμα του κ. Χατζηκακίδη και των συνεργατών του, που κατάφεραν μέσα στο καλοκαίρι να κατοχυρώσουν νέες πατέντες και πρωτότυπα, παρά τις... τρικλοποδιές που επιχειρούν να τους βάλουν κάποιες μεγάλες εταιρίες (με «σπάσιμο» - αντιγραφή πατεντών), προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη από την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας.
Σημαίνοντα στελέχη του κλάδου παραδέχονται πάντως ότι τέτοιου είδους απόπειρες είναι «αντιπαραγωγικές και τελικά ασύμφορες», καθώς ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως είναι ότι έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται συνεχώς προς πολλές κατευθύνσεις, δημιουργώντας νέους τεχνολογικούς τομείς και αγορές. Η συμπόρευση των μεγάλων εταιριών με την ομάδα του κ. Χατζηκακίδη μοιάζει λοιπόν μονόδρομος, προς όφελος της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, που «στροβιλίζεται» τα τελευταία χρόνια στη δίνη της οικονομικής κρίσης.
«Εμείς μπορούμε να δημιουργούμε συνεχώς νέες εφαρμογές και δεκάδες νέες πατέντες της τεχνολογίας που δομήσαμε. Θα συνέφερε λοιπόν περισσότερο τις εταιρίες να συνεργαστούν μαζί μας, παρά να επιχειρούν να καρπωθούν τη δική μας τεχνολογία, χωρίς εμάς. Επιπλέον, έχουμε στα χέρια μας μια τεχνολογία που μας επιτρέπει να απλοποιήσουμε τη διαδικασία παραγωγής, κρατώντας κάποια τμήματα χαμηλών ανοχών και υψηλής ακρίβειας της κατασκευής στην Ευρώπη και παραχωρώντας τα υπόλοιπα σε άλλες χώρες, όπου το κόστος είναι χαμηλότερο. Για παράδειγμα, το στοιχείο αναρτήσεως θα μπορούσε να κατασκευάζεται στην Ευρώπη και να αποστέλλεται για τελική συναρμολόγηση στην Ασία ή την Αφρική. Η διατήρηση της βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη είναι κάτι που οι Ευρωπαίοι πολιτικοί και βιομήχανοι δεν είχαν τρόπο να υλοποιήσουν τις τελευταίες δεκαετίες, που η κατασκευή εξαρτημάτων σε ασιατικές χώρες αποτελεί τη μοναδική επιλογή, επειδή οι παγιωμένες τεχνολογίες έχουν φθάσει σε ολικές αποσβέσεις και το μόνο κριτήριο είναι το χαμηλότερο βιομηχανικό κόστος. Σε νέες τεχνολογίες, όπως αυτές που δημιουργούμε εμείς, τα τελικά οφέλη του πολύ χαμηλότερου βάρους, των καλύτερων επιδόσεων και της αναβάθμισης επιτυγχάνονται λόγω του νέου, καινοτόμου, πρωτογενούς σχεδιασμού προϊόντος και διαδικασιών» εξηγεί ο κ. Χατζηκακίδης.
Ανάρτηση και πλαίσιο χαρίζουν στο αυτοκίνητο τεράστια πλεονεκτήματα
Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως, που εστιάζει στον πρωτογενή σχεδιασμό και απελευθερώνει τον εξωτερικό σχεδιασμό (styling), βασίζεται σε μια αρχικά απλή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου, που χαρίζει στο όχημα ευελιξία, άνεση και ποιοτικά χαρακτηριστικά πολύ ακριβότερων αυτοκινήτων. Αντί για τις τέσσερις διαφορετικές συμβατικές αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα, τοποθετείται τέσσερις φορές στις γωνίες του πλαισίου το ίδιο (απολύτως ρυθμιζόμενο) στοιχείο αναρτήσεως, δημιουργώντας το παραμετρικό σασί. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών / υβριδικών οχημάτων, το στοιχείο αναρτήσεως είναι εφοδιασμένο και με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ οι συνήθως βαριές και ογκώδεις μπαταρίες αποθηκεύονται στο κέντρο του πλαισίου. Με αυτόν τον τρόπο κατασκευάζεται ένα πρωτογενές πλαίσιο, που προσδίδει στο αυτοκίνητο μεγάλη στρεβλική ακαμψία και μειώνει σε εντυπωσιακό βαθμό το συνολικό βάρος του.
«Το πλαίσιο μπορεί να χτιστεί πολύ πιο ελαφρύ, με βέλτιστο διαχωρισμό υποσυστημάτων (π.χ. των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης, control collapse zones). Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί μάς εισάγει και στην καινοτομία του συμπληρωματικά αυτοφερόμενου αμαξώματος (complementary self carrying body), όπως κατοχυρώθηκε με την ιαπωνική πατέντα μας του 2015, γεγονός που μας επιτρέπει να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο 250 κιλά ελαφρύτερο» εξηγεί ο κ. Χατζηκακίδης.
Επτά οχήματα βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών
Το στοιχείο αναρτήσεως είναι ρυθμιζόμενο με δυνατότητα αναβάθμισης σε τρία επίπεδα. «Λειτουργεί στο βισκοελαστικό επίπεδο (visco-elastic), αναβαθμίζεται σε ηλεκτρομηχανικό σύστημα (electromechanical) και φθάνει ως την ηλεκτρομαγνητική ανάρτηση με ανάκτηση ενέργειας (electromagnetic suspension / harvesting), συγκριτικά πάντα με χαμηλότερο κόστος. Η αναβάθμιση επεκτείνεται και στο ενεργό / προσαρμοστικό (active / adaptive) επίπεδο. Εχουμε κατηγοριοποιήσει περισσότερες από 50 παραμέτρους σχεδιασμού, εξέλιξης και εκβιομηχάνισης, που έχουν μελετηθεί πλήρως τα τελευταία χρόνια» λέει ο κ. Χατζηκακίδης.
Η ομάδα του, με συνεργάτες σε διάφορες χώρες, μπορεί να καλύψει πλήρως μηχανολογικά και τεχνολογικά ζητήματα, να διαχειριστεί θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και επιχειρηματικής διάρθρωσης και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου μάρκετινγκ. «Εχουμε εκπονήσει εκτενή επιχειρηματικά σχέδια σε τέσσερα επίπεδα εφαρμογών: α) πνευματικής ιδιοκτησίας, όπου την εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας μας αναλαμβάνουν άλλες εταιρίες, β) περιορισμένης βιομηχανικής εφαρμογής, με κατασκευή τμημάτων των στοιχείων αναρτήσεως, γ) βιομηχανικής εφαρμογής ολόκληρου του παραμετρικού σασί, δ) κατασκευής πλήρους οχήματος με τις τεχνολογίες μας. Υπάρχει ένα ευρύ πεδίο υλοποίησης από τα συμβατικά οχήματα και φθάνει ως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρικά / υβριδικά και στρατιωτικά αυτοκίνητα. Συνολικά, επτά οχήματα βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών, ανάμεσά τους δύο οχήματα Modular Sports Car Concept, που θα μας οδηγήσουν ως το (υπερ)αυτοκίνητο Elênica».
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου